✨❣ Õnnistus Suurelt Emalt ehk meie püha menstruaalveri, selle jõud ja vägi ❣✨

Meie menstruaalveri on uuenemise ja vaimse ärkamise sümbol, jumalik õnnistus. Kuidas küll on juhtunud, et me naistena oleme pöördunud omaenese eluvere vastu? Me häbeneme seda ja nimetame seda needuseks ja kirudes seda püha aega meie kuutsüklis. Eitades ja mitte vastu võttes selle aja väge ning kahjustades enda keha kasutades rasestumisvastaseid vahendeid, mis lõpetavad meie loomuliku päevade tsükli? Kui olin ise noor tüdruk mäletan selgesti kui nutsin ja mõtlesin, et miks meid naisi on niimoodi karistatud ja et meestel on palju parem elu. Tundsin, et päevad on mult justkui vabaduse ära võtnud ja sala-kadestasin mehi nende vabaduse üle.

Minu noore tüdruku meeles toimuv oli ilmselt ühiskonnas peegelduva suhtumise vili, kus menstruatsioon pole olnud enam püha ja naised on selle elutsükli väest ära lõigatud, see on justkui miski, mis pole puhas, mis on madal- kuid tegelikult on see meie baas, meie sügavam side jumalikuga ja elu endaga. Meie esivanemad, aga teadsid seda tõde ja tähistasid kogu naiselikkust.

Menstruatsioon on vanim religioon maailmas, nii nagu olid austatud ka kuu tsüklid. On leitud leide, kus Ida- Aafrikas Sambia kaksikjõgede ääres, vähemalt kolmsada tuhat aastat tagasi kasutati punast ookrit pühadel tseremooniatel emakavere sümboliseerimiseks. Vasakukäelised neandertallased kasutasid samuti punast ookrit enda emaka kummardamis rituaalidel. Austamiseks kasutatud rituaalne poos oli põlvili maas, et paljastada yoni kuule. Nüüd kasutatakse seda asendit paljudes kirikutes kummardamiseks. Kui tegelikult oli see algselt seotud püha ühendusega mil avatakse naiselik kroon kuule ja mehelik kroon puudutab maapinda- avades ennast mehe ja naisena nii kaunis ühenduses maa ja kuu energiatele, imeilusasse kosmilisse armusuhtesse.

Oluline on meil naistel taas hakata meenutama emakavere püha eluandvat jõudu. Esimesed šamaanid olid naised ja menstruatsioon oli algselt šamanistlik rännak. Sõna rituaal tuleb sankriti keelest rtu, mis tähendab “menstruaalveri“. Iidsetes kultuurides oli naise esimene menstruatsioon, mida tunti – kui menarhe- nime all, püha aeg mitte ainult naiseks saamisel, vaid ka naiselike maagilistel võimete avaldumise aeg.

Austraalias Yolngude seas peeti tüdruku esimest menstruatsiooni nii võimsaks ja õnnistuseks, et tüdrukud veritsesid käsitööna valminud püha teki peale, mida vanemad naised “heaks õnneks“ alles hoidsid. Hilisemas elus kui tüdruk haigestus mähiti ta selle sama teki sisse, millel arvati olevat maagiline tervendav jõud. Paljudes traditsioonides peeti menstruaalverd loovaks inimelu allikaks, sõna otseses mõttes meie liigi voolav elujõud.

Maoorid väitsid, et inimhinged on valmistatud menstruaalverest, mis üsas püsides “võtab inimese kuju ja kasvab meheks“. Hindu teooria kohaselt Muutuvad Suurel Emal, loomisel tema ained paksemaks. See oli viis, kuidas ta sünnitas kosmose ja kuidas naised kasutavad sama meetodit väiksemas ulatuses. Lõuna- Ameerika põlised hõimud ütlevad, et kogu inimkond koosnes alguses “kuuverest“. Islami eelses Araabias oli Allah loomise jumalanna Al- Lat. Plutarkos ütles, et inimene on tehtud maast, kuid jõud, mis pani inimkeha kasvama, oli kuu, menstruaalvere allikas.

On olnud aeg, mil naisšamaani “püha menstruaalseelik“ varastati ja mehed omastasid tema jõu. Muistne jumalanna heideti naiseks või abikaasaks ja pagendati seejärel kui “ebapüha“ või prostituut ja tema menstruaaltsükli saladused, mis sisaldavad elu enda jõudu, kadusid ning muutusid tabuks.

Oli aeg, kus maskuliine paradigma õpetas, et naistel pole hinge ja et nende seksuaalne olemus on patune ning menstruatsioon roojane. Kuid tegelikult näeme kõigis iidsetes traditsioonides, et šamaani maagilised jõud olid seotud naissooga ja jagatud mehega pühas ühenduses kingitusena.

Budistlik ja Hinduistlik tantra sündis üleloomulike võimetega naiste matriarhaalse hõimuliini kaudu, kelle tarkused kandusid läbi mitokondriaalse (ema) DNA ja kandusid edasi menstruaalvere “sakramendi kaudu, millest hiljem sai “vasakpoolne tantra“.

Tiibeti šhamaan-preestrinnad kandsid nimetust Khandro- taevatantsijad ehk kosmilise emaka preestrina tiitlit. See nimi on nagu lääne traditsioonis Magdaleena- mis tähistab Püha Naiselikkuse liini. Budistlik Magdaleena, Yeshe Tsyogal, oli selle ürgse naissoost šamaanipreestrinnade traditsiooni põlvnemise järglane kes koos oma mehega Padmasambhavaga sünnitas õpetused millest sai Tiibeti budism.

Yeshe naiselik valgustumine saabus nägemuslikus ühenduses Vajrayoginiga, dakiinide punase kuninganna, tuntud kui Punane Tara, iidne ürgne ema, keda on kujutatud vasakus käes hoitud koljupeast oma menstruaalverd joomas. Yeshe Tsogyal kirjeldab seda ühendust: “Siis nägin ma nägemust alasti punasest naisest, kellel puudus isegi luukaunistused ja kes surus oma bhaga vastu mu suud ja ma jõin sügavalt rohkest verevoolust. Kogu mu olemus täitus tervise ja heaoluga. 

Tiibeti budistlik mantra Om Mane Padme Hum oli algselt emakaheli sagedus, mis tähendab „ austa yoni kalliskivina“.

Armastusega tõlkinud ja jaganud

Marjeta Illumina Tammaru

Womb Awakening. Initiatory wisdom from the Creatrix of All Life.- Azra and Seren Bertrand.

Marjeta Illumina
Privaatsuse ülevaade

See veebisait kasutab küpsiseid, et saaksime pakkuda teile parimat võimalikku kasutajakogemust. Küpsiste andmed salvestatakse teie brauseris ja need täidavad selliseid funktsioone nagu teie veebisaidile naasmisel teie äratundmine ja meie meeskonna abistamine ära tundmaks, millised veebisaidi osad teile kõige huvitavamad ja kasulikud on.